אייכלר: "משקרים לציבור שיש פיקוח נגד מפירי חוק השבת"

חוק שעות עבודה ומנוחה בא להגן על דלת העם שלא להיות עבדים נרצעים של רודפי בצע המאלצים אותם להיות כבולים לעבדות מודרנית, לוותר על ערכיהם ועל יום המנוחה החופשי, בניגוד לחוק.
איתי גדסי 3 Comment on אייכלר: "משקרים לציבור שיש פיקוח נגד מפירי חוק השבת"

חילולי שבת לא רק ברכבת: על פי נתונים שמפרסם היום ח"כ אייכלר המדינה לא אוכפת את בעלי העסקים מפירי חוק השבת הפועלים בניגוד לחוק • אייכלר: "לא רק שאין אכיפה – אין למשרד הכלכלה נתונים

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
חוק שעות עבודה ומנוחה בא להגן על דלת העם שלא להיות עבדים נרצעים של רודפי בצע המאלצים אותם להיות כבולים לעבדות מודרנית, לוותר על ערכיהם ועל יום המנוחה החופשי, בניגוד לחוק.
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בעוד הציבור עוסק בשערוריית היתרי העבודה בשבת, מתברר שאין כל אכיפת חוק נגד מפעלים ובעלי עסקים מפירי חוק, המעסיקים עובדים או פותחים עסקים בשבת, בניגוד לחוק שעות עבודה ומנוחה. כך מתריע ח"כ הרב ישראל אייכלר המסתמך על נתונים רשמיים שנמסרו לבקשתו לוועדה לפניות הציבור שבראשותו.

הנתונים מציגים מגמה ברורה של ירידה באכיפה משנה לשנה כך שעולה חשש שמדובר בהתעלמות מכוונת. הנה דוגמא: בשנים 2013 עד 2015 נפתחו מאות תיקים בשנה על העסקה ללא היתר. למרות זאת, בפועל נקנסו רק 32 בעלי עסקים. הפרש בלתי הגיוני בעליל, המוכיח על העלמת עין מכוונת מעבירות על החוק. כך גם במישור הפלילי. לאורך כל שנת 2014 ועד חודש אוגוסט 2015 לא הוגש אפילו כתב אישום אחד נגד עבריינים.

חוסר המעש באכיפה נותן את אותותיו גם בהכנסות המדינה בגין העיצומים הכספיים שהוטלו על מפירי החוק. בשנת 2013 התקבלו 2.699.970 ₪. בשנת 2014 היתה ירידה ל-1.740.000 ₪. ובשנת 2015 נרשמה ירידה תלולה ל546.000 ₪. הירידה בסכומי הקנסות מוכיחה בבירור העלמת עין מאכיפת חוק שעות עבודה ומנוחה.

על פי הנתונים שנמסרו מנציבות שירות המדינה בשלוש השנים שבין 2012 ל-2015 התקבלו בנציבות שירות המדינה 24 פניות של עובדים שפוטרו בשל סירובם לעבוד בשבת.

ח"כ הרב אייכלר אומר שמהנתונים שהוצגו לוועדה עולה בכלל תמונה עגומה. לא רק שאין אכיפה, אלא שאין למנהל ההסדרה והאכיפה במשרד הכלכלה נתונים אודותיה. יש נתונים רק על ה"היתרים" שניתנו לחילול השבת, אבל אין להם שום מושג על מספר הגופים המעסיקים עובדים בשבת ללא היתר. בנוסף, אין פקחים ייעודיים לחוק זה. הפקחים הבודדים אינם מתאימים לאכיפה הנדרשת לחוק שעות עבודה ומנוחה כי אין כמעט פקחים לא יהודים. דבר שמפחית את אפשרויות הפיקוח הנחוץ בזמן אמת.

"שמירת השבת היא הערובה לקיומו של עם ישראל. חוק שעות עבודה ומנוחה בא להגן על דלת העם שלא להיות עבדים נרצעים של רודפי בצע המאלצים אותם להיות כבולים לעבדות מודרנית, לוותר על ערכיהם ועל יום המנוחה החופשי, בניגוד לחוק. אי אכיפת החוק, פוגעת בהם ובמשפחותיהם. על מינהל הסדרה ואכיפה במשרד הכלכלה לעשות הכל, כדי לאכוף את החוק וליצור הרתעה משמעותית" אומר ח"כ הרב ישראל אייכלר.



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    לא רק שלא אוכפים אלא עירית תל אביב רושמת דוחות חניה בשבת!!! (יש לי צילום של דו"ח חניה שנרשם לי בשבת ע"י פקחי עירית תל אביב)

  2. 2

    אייכלר הוא חבר ועדת העבודה. מדוע הוא אינו מזמן דיון בנושא?

  3. 1

    אייכלר דוגל (רק) בשיחה נאה